Friday, 12 February 2016

Ressenya: First Love de James Patterson.


Moltes gràcies a Fanbooks per l'exemplar de la novel·la.

SINOPSI I RESSENYA SENSE SPOILERS:

L'Axi vol fugir de la ciutat, de la mateixa manera que la seva mare va fugir deixant-la a ella i el seu alcohòlic pare sols.
En Robinson, el millor amic i confident de la Lexi, accepta fugir amb ella i creuar els Estats Units, tot i quan el límit entre la legalitat i la delinqüència és difós.
Junts creuen que poden amb tot. I potser és veritat. Però no tot pot sortir com ho havien planejat, i el temps no para per ningú.

Aquesta novel·la m'ha sorprès molt. No sabia res quan vaig obrir la primera pàgina i vaig començar a llegir. Quan em vaig adonar, les pàgines s'acabaven i el temps havia passat.

Em vaig veure completament atreta per la història i els personatges. En Robinson i l'Axi tenen una història molt maca i emocionant, a més d'una construcció perfecta que els fa sentir reals, que tot plegat em van fer sentir com un personatge més i molt propera a ells.

Em va impressionar molt pensar que la protagonista té la meva mateixa edat, els setze, i moltes vegades em semblava una bogeria fer el que l'Axi fa a la seva edat. Unes altres vegades comprenia perfectament l'Axi i en Robinson. De fet, crec que el factor de l'edat és el que més em va fer connectar amb ells.

Les descripcions del paisatge i de les ciutats per on passen al llarg del llibre estan sorprenentment molt ben fetes i vaig poder imaginar-me totes les escenes. Crec que aquest llibre faria una bona pel·lícula.

El llibre té una edició molt especial i que aporta moltíssim a la trama. Hi ha fotos a quasi totes les pàgines, i aquestes ajuden a visualitzar la història. El que sí que no em va agradar va ser el fet que hi haguessin fotografies de persones, perquè crec que tallaven molt el factor sorpresa a l'hora d'imaginar els nostres propis protagonistes.

Recomano aquesta novel·la als que van gaudir de The Fault in Our Stars de John Green i Everything Everything de Nicola Yoon. Això no vol dir que tots tres tractin del mateix, i no és necessari que els compareu de manera despectiva, com he vist a moltes ressenyes. Personalment, crec que dos llibres es poden semblar però no comparar.

En conclusió, First Love és una novel·la molt refrescant, juvenil, divertida i molt entretinguda, així com fàcil de llegir.

PUNTUACIÓ:



2 comments:

  1. Hola Marta!

    Moltes gràcies per la ressenya! Justament l'altre dia estava a la llibreria amb aquest llibre a les mans pensant si me l'hauria de comprar o no.. (al final no ho vaig fer), però veient que sembla que està bé potser el pròxim cop me'l compraré, encara que tens raó amb el tema de les imatges, el millor és imaginar-te els personatges com tu vulguis..però bé, tampoc és per tant hahaha!

    Petoons!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aina!

      Moltes gràcies pel teu comentari! I si t'agrada la contemporània juvenil, no triguis gaire en llegir aquesta, és molt entretinguda!

      Molt d'amoooor!

      Delete